Reklama
  • Czwartek, 26 maja 2011 (11:04)

    Słodkie desery z grilla

Grillować można wszystko. I ze wszystkiego może powstać arcydzieło...

Zdjęcie

Grillować można wszystko /poboczem.pl
Grillować można wszystko
/poboczem.pl

Kebaby owocowe z imbirem

Skład na 4 porcje: 1 ananas, 1 melon, 4 śliwki renklody (albo nektarynki), 8 łodyg trawy cytrynowej, 80 g świeżego imbiru, 1 mała papryczka chili, 60 g masła, sok z 1 limonki, 2 łyżki miodu, 1/2 łyżeczki mielonego cynamonu, 3 łyżki dżemu pomarańczowego, mięta do dekoracji.

• Owoc ananasa rozcinamy na ćwiartki i wycinamy z nich twardy środek. Miąższ odcinamy ostrym nożem od skórki i kroimy na kawałki wielkości 3x5 cm. Podobnie postępujemy z melonem. Kroimy go na pół, czyścimy z pestek, miąższ oddzielamy od skórki i kroimy na kawałki równe kostkom ananasa. Renklody myjemy, wyjmujemy z nich pestki, kroimy na ćwiartki.

Reklama

• Kawałki owoców na przemian nadziewamy na łodygi trawy cytrynowej. Jeżeli łodygi są za grube, dzielimy je na połowy.

• Imbir obieramy i kroimy na cienkie plasterki. Papryczkę chili czyścimy z nasion i kroimy w talarki. W rozpuszczonym maśle smażymy nie dłużej niż 3 minuty imbir i papryczkę chili, następnie skrapiamy sokiem z limonki, dodajemy miód, cynamon i dżem, mieszamy. Gotujemy jeszcze 5 minut i tym sosem smarujemy szaszłyki.

• Szaszłyki układamy na grillu i, obracając, pieczemy 5-7 minut. Podajemy na talerzykach udekorowanych miętą.

Czas przygotowania 20 minut. Cena jednej porcji około 1,00 zł.

Banany z czekoladą

Skład na 4 porcje: 4 banany, 4 łyżki ciemnego cukru trzcinowego, sok z 1 limonki, folia aluminiowa Do dekoracji: 1 mandarynka, 2 łyżki płatków kokosowych, 200 ml śmietany do ubijania, 6 łyżek polew czekoladowej, 4 łyżki ajerkoniaku, 4 gałązki melisy.

• Banany obieramy i każdy z nich kładziemy na kawałek folii aluminiowej. Posypujemy cukrem trzcinowym i skrapiamy sokiem z limonki. Owijamy folią i, od czasu do czasu obracając, pieczemy na grillu 8-10 minut.

• Mandarynkę obieramy i dzielimy na cząsteczki. Zdejmujemy z niej cienkie błonki. Płatki kokosowe prażymy na suchej patelni na złoty kolor. Śmietanę ubijamy na sztywno. Rozpuszczamy polewę czekoladową.

• Grillowane banany wyjmujemy z folii aluminiowej i razem z mandarynkami rozkładamy na talerzykach. Polewamy wypieczonym sokiem, ajerkoniakiem i polewą czekoladową. Porcje dekorujemy kokosem, kopczykiem bitej śmietany i listkami melisy.

Czas przygotowania 15 minut. Cena jednej porcji 3,00 zł.

Wartość odżywcza jednej sztuki 460 kcal, Białko 10,8 g/ Tłuszcz 32,5 g/Węglowodany 84 g

Grejpfruty w miodzie

Skład na 4 porcje: 2 grejpfruty (różnokolorowe), szczypta mielonego cynamonu, 4 łyżki jasnego miodu, 2 łyżki posiekanych migdałów, listki mięty albo melisy do ozdoby.

• Grejpfruty dokładnie myjemy i kroimy na osiem części. Migdały parzymy we wrzącej wodzie, schładzamy w zimnej, obieramy ze skórki i grubo siekamy.

• Cząstki grejpfrutów nabijamy na patyczki lub szpadki do szaszłyków. Posypujemy lekko cynamonem, smarujemy miodem i panierujemy w migdałach.

• Szaszłyki kładziemy na rozgrzany ruszt i grillujemy ze wszystkich stron 5 minut. Dekorujemy miętą lub melisą.

Czas przygotowania 25 minut. Cena jednej porcji około 2,00 zł.

Wartość odżywcza 1 porcji 241 kcal, Białko 0,6 g/Tłuszcz 0,2 g/Węglowodany 89 g

Zobacz również

  • Składniki na 15 sztuk: opakowanie ciasta francuskiego, jajko, cukier, kryształ do posypania, kostka masła, 10 dag cukru pudru, budyń waniliowy, 25 dag malin mrożonych lub innych owoców, listki mięty więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.