Reklama
  • Środa, 27 lipca 2011 (12:34)

    Maliny na letnim stole

Przygotowywanie ciast i deserów latem to prawdziwa radość. Aromaty, smaki, kolory... Wszystkiego mamy pod dostatkiem!

Zdjęcie

/© Panthermedia
/© Panthermedia

Szybkie ciasto z owocami

Składniki na 12 porcji: 600 g mąki krupczatki + 2 łyżki do posypania owocow; 2 torebki proszku do pieczenia; 460 g cukru; 4 jajka; 400 ml mleka; 200 ml oleju; 100 g malin; tłuszcz i mąka krupczatka do blachy; cukier puder do posypania; maliny i liście melisy do ozdoby.

Reklama

1. Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i przesiewamy do miski. Dodajemy cukier i jajka, powoli dolewamy mleko i olej. Mieszamy na rzadkie, gładkie ciasto.

2. Maliny płuczemy, odsączamy, posypujemy mąką, by przy pieczeniu owoce nie opadły na dno formy.

3. Do natłuszczonej i wysypanej mąką formy wlewamy ciasto i równomiernie posypujemy je owocami. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 170 st., pieczemy około 30 minut. Studzimy, posypujemy cukrem pudrem i kroimy na kawałki, dekorujemy malinami i melisą.

Wartość odżywcza 1 porcji 254 kcal; Białko 9,7 g/Tłuszcz 98 g/Węglowodany 76 g

Beza czekoladowo-malinowa

Składniki na 8 porcji: 6 białek; 350 g drobnego cukru; łyżka soku z cytryny; 50 g cukru pudru; 100 g gorzkiej czekolady; 250 ml śmietany kremówki; 1 torebka cukru waniliowego; świeże owoce do dekoracji.

1. Białka z połową drobnego cukru ubijamy w łaźni wodnej przez 5 minut. Wyjmujemy, dodajemy pozostały cukier z sokiem z cytryny i mikserem ubijamy na bardzo sztywną pianę. Do piany dodajemy cukier puder i drobno startą gorzką czekoladę. Jeszcze przez chwilę mieszamy, by wszystkie składniki się połączyły.

2. Blachę wykładamy papierem do pieczenia. Rysujemy koło o średnicy 25 cm i rozsmarowujemy na nim pianę. Bardziej suszymy ją niż pieczemy przez godzinę w piekarniku nagrzanym do 90-100 stopni. Pozostawiamy bezę w wyłączonym piekarniku do schłodzenia.

3. Ostrożnie odrywamy korpus od papieru. Smarujemy go sztywną, osłodzoną bitą śmietaną i dekorujemy drobnymi świeżymi owocami. Podajemy natychmiast.

Wartość odżywcza jednej porcji 376 kcal; Białko 10,3 g/ Tłuszcz 52 g/Węglowodany 69 g

Zielony suflet z kiwi i z malinami

Składniki na 6 porcji: 10 g żelatyny w proszku; 100 ml wody do rozpuszczenia żelatyny; 8 kiwi; 150 g cukru; 200 ml śmietany kremówki; 200 g świeżego sera śmietanowego (np. ricotta); plastry kiwi i maliny do dekoracji.

1. Z papieru wycinamy 6 pasków o szerokości około 8 cm. Z zewnątrz przymocowujemy je do szklanek za pomocą taśmy, tworząc na szklankach kołnierze.

2. Żelatynę zalewamy 100 ml w zimnej wody i czekamy, aż nasiąknie. Obrane kiwi miksujemy w rondelku, słodzimy i krótko gotujemy. Odstawiamy, dodajemy żelatynę i mieszamy.

3. Ubitą na sztywno śmietanę mieszamy z serem i rozgotowanymi kiwi. Rozdzielamy do szklanek i wstawiamy do lodówki, aby stężała. Przed podaniem delikatnie zdejmujemy papierowe kołnierze.

Dekorujemy świeżymi owocami.

Wartość odżywcza jednej porcji 217 kcal; Białko 10,3 g/ Tłuszcz 29 g/Węglowodany 12 g;

Ciasto ryżowe z galaretką

Składniki na 8 porcji: 200 g mąki tortowej; szczypta proszku do pieczenia; 60 g cukru; 1 żółtko; 60 g masła; masło i mąka krupczatka do formy; 500 ml mleka; szczypta soli; szczypta startej skórki z cytryny; 40 g cukru; 200 g białego ryżu; 3 plastry żelatyny; 1 cukier waniliowy; 100 g twarogu; 250 g serka mascarpone; 300 g malin i jeżyn; 1 jasna galaretka.

1. Z mąki, proszku do pieczenia, cukru, żółtka i masła zagniatamy szybko gładkie, kruche ciasto i wstawiamy je na godzinę do lodówki, by odpoczęło. Następnie wałkujemy na okrągły płat, wykładamy nim dno tortownicy (średnica 28 cm) i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni, aż się przyrumieni.

2. Doprowadzamy do zagotowania mleko ze szczyptą soli i skórką otartą z cytryny. Słodzimy je i wsypujemy do mleka umyty, przebrany ryż. Często mieszając, gotujemy do miękkości.

3. Żelatynę zalewamy wodą, aby napęczniała. Następnie wyciskamy ją i rozpuszczamy w gorącym ryżu. Czekamy, aż masa lekko wystygnie. Potem dodajemy cukier waniliowy, twaróg i serek mascarpone. Mieszamy.

4. Przestudzone kruche ciasto w tortownicy smarujemy masą ryżową i wstawiamy do lodówki do stężenia. Następnie dekorujemy oczyszczonymi, umytymi malinami i jeżynami. Zalewamy tężejącą galaretką, przygotowaną według przepisu na opakowaniu.

Wartość odżywcza 1 porcji 276 kcal; Białko 31,9g/Tłuszcz 76,2 g/Węglowodany 52 g

Zobacz również

  • Składniki: 2 jaja, cytryna, po 10 dag masła, cukru pudru i orzechów laskowych, 12 dag mąki, 15 dag sera, 15 dag białej czekolady, 10 dag mlecznej czekolady, 10 wafli do lodów, posypka, wiśnie kand. więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.